Меню сайту

Оцінка сайту
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 37

Форма входу

Св'ята

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Дошкільний навчальний заклад №2


П`ятниця, 26.04.2024, 19:31


                                           ГРУПА "РОМАШКА"
        ВИХОВАТЕЛІ:Хромей М.С.
                             
                             Половка М.М.
           Опис роботи з екологічного виховання з дітьми дошкільного  віку 

Проблемне питання, над яким працюю: «Формування екологічної культури і поведінки дошкільника». Вважаю, що вданий час це питання дуже доречне.

         Екологічна компетентність малюка формується під час його безпосереднього спілкування з природою – милування, спостереження, трудової та експериментально-дослідницької діяльності впродовж усього дошкільного дитинства.

         Природа – розумний і добрий учитель, дбайливий лікар, цікавий співрозмовник. Тому своєю педагогічною філософією я вважаю: «Якщо хочете навчити дитину логічно мислити – ведіть її у природу».

         Формування екологічної свідомості і компетентсності – тривалий процес, що передбачає комплексний підхід до виховання, розвитку і навчання дітей.

З цією метою в нашому дошкільному закладі було створено еколого – розвивальне середовище «Екологіна стежина», відповідно до особливостей природного довкілля.

 Територія дошкільного закладу озеленена кущами, деревами; є зелені насадження старожили. Щороку проводиться робота з благоустрою ділянки закладу: облаштовуються клумби, оформлюються рабатки, висаджуються нові дерева, кущі, розбивається город.

«Екологічна стежина» сприяє реалізації пізнавальних, розвавальних, естетичних, оздоровчих завдань у роботі з дітьми: на ній я проводжу міні-заняття, спостереження, цільові

прогулянки, пошуково-дослідницьку, природоохоронну і трудову діяльність, хвилинки милування.

Здійснюючи екологічне виховання своїх підопічних, я ставлю перед собою такі завдання:

-       формувати елементи наукових знань про основні екологічні фактори розвитку живої природи (світло, температура, волога, поживність грунту) та очевидні взаємозв’язки і залежності:

-       розвивати вміння класифікувати живу природу на основі безпосереднього сприйняття та аналізу зовнішніх ознак, способів взаємодії із середовищем та живленням;

-       активізувати знання та практичний досвід дітей у різних видах діяльності у природі (ігри, праця, навчання, експерименти);

-       ознайомити з пристосуванням рослин і тварин у природі;

-       ознайомити з перемінами народної мудрості про дбайливе ставлення до природи.

    

 (СЕНДЛЕЙ). Пісок є чудовим засобом для розвитку вихованців, а гра з ним позитивно впливає на їхній емоційний стан. А ще пісок має дивовижну Інновацією у своїй роботі вважаю педагогічну знахідку, технологію здатність «заземлювати» негативну психічну енергію, тож є чудовим психопрофілактичним засобом. Таким чином я впевнена – роботу з піском потрібно вплітати в освітньо-виховний процес для розвитку творчого потенціалу дітей.

         Крім того важливим напрямком роботи я вважаю роботу з батьками. Це бесіди, консультації, батьківські збори, спільні вечори розваг.

         Не останнє місце у моїй роботі займає спілкування з колегами нашого садочка, вчителів початкових класів. Яка проходить у формі ділової гри, бесіди за круглим столом, педагогічних рад, семінарів та семінарів-практикумів.

        

Тема:

Таємниці довкілля та екологія.

 

Завдання: Розвивати вміння дітей класифікувати живу природу на основі безпосереднього сприйняття та способів взаємодії їз середовищем та живлення. Уточнити уявлення дітей про воду, як середовище для живих істот. Виховувати бережливе ставлення до природи, підводити до розуміння її моральної цінності. Сприяти формуванню елементів екологічного спів розуміння, екологічної культури.

 

 

Хід заняття.

 

Екологію з нас кожен

Часто зневажає.

Вже довкілля непридатне

І життя немає.

Ось хвороби наступають

Як ті супостати,

Бо їмо ми у продуктах

Лиш одні нітрати.

Воду п’ємо не джерельну,

А яку прийдеться.

галявини, викидати сміття  і цим допоможете природі. В лісі живе багато звірят і всі вони теж потребують, щоб ми з вами гарно поводились у лісі.

Ось послухайте віршик:

Їжачок мете і скаржиться:

Та хіба ж я прибиральниця?

Ліс ніяк не підмести.

Дотримуйтесь чистоти!

 

Бачите, як звірі турбуються про ліс!

 

Психогімнастика

 

Діти! Довкілля – це не лише лісова галявина, а й територія дитячого садка, і вулиці, і парки, де ми з вами відпочиваємо; а і річки, озера, струмочок, який теж скаржиться. Ось послухайте:

-       Друзі, прошу вас про допомогу. Раніше я був маленьким лісовим струмочком. Всі звірята та пташки приходили до мене попити води. Але одного разу прийшли туристи. Відпочивши і напившись води, вони вирушили в дорогу, а все сміття скидали у мене і тепер я забруднений, моя чиста джерельні вода стала чорною і несмачною, і ніхто не приходить до мене. Я поступово перетворююся на болото.

-       Не журися, струмочку, наші діти і тобі допоможуть. Діти, як допомогти струмочку? Так, його потрібно розчистити!

-       Діти, а чому воду потрібно оберігати? Без води ніхто і ніщо не може жити: сохне квітка, гине тварина. Вода стала обраницею природи. Люди у давнину вважали її найстаршою на землі. Про воду складено багато віршів, загадок, прислів’їв. У народі кажуть: «Будь здоровий як вода». А ще є багато пісень, ігор, в яких також згадується вода. В одну з них ми зараз і пограємо.

 

Фізкультхвилинка

 

Гра «Подоляночка»

 

Вода – найпоширеніша речовина на Землі. Нею заповнені ріки, моря, океани. Без води не має життя на землі. Вода є у наших з вами організмах, і в рослинах також.

У вашій групі є багато різних красивих квітів. А що потрібно для того, щоб рослини розвивалися, росли, цвіли?

-       Ось бачите, рослини треба поливати чистою водою.

А коли у морях, океанах вода чиста, то в ній живе дуже багато різних риб, а на берегах літає багато пташок. Ось подивіться і послухайте їх спів. (Демонстрація альбому «Океан»).

Крім того, нас із вами оточує багато трав, кущів, дерев, які не тільки радують наше з вами око, а і приносять користь нашому з вами організму.

Ми поп`ємо чаю із квітів, листя, корінців і підемо на прогулянку, де будемо веселими, бадьорими і здоровими.

Пити чай бажаю не з пластикових стаканчиків, а з посуду, виготовленого із глини. Бо пластиком ми з вами забруднюємо навколишнє середовище.

Приємного апетиту. Чаювання.

Конспект заняття

з використаням «хатхо-йоги»,

китайських оздоровчих систем,

оздоровчого комплексу «бебі-йога»

та психогімнастики

Вихователь

Хромей М. С.

Мета:навчити дітей керувати своїм тілом і волею, емоціями, вмінням звільнятися від стресів та перенапруження. Сприяти розтягненню м’язів, стимулювати роботу внутрішніх органів і залоз внутрішньої секреції. Розвивати уміння регулювати дихання,зосередженість,пам'ять,уяву,вміння передавати свої емоції на папері.

  Виховувати бажання попереджати захворювання, душевну доброту.

Підготовча робота: спостереження за сонячним зайчиком; пускання сонячних зайчиків дітьми та ігри з ними.

Гра «Сонечко»

Пропоную дітям стати в коло, піднятися на носочки потягнутися вгору – до сонечка

Сонечко дарує кожному із нас по сонячному зайчикові, які оселяються в наших серцях. Діти рухами рук від грудей розсипають це світло навколо себе.

Гра «Заряд бадьорості» - точковий масаж

Пропоную дітям сісти на килимок, розслабитись. Витягніть уперед руки.

Візьміться за вушка – ось так (показую).

На слова «Вушка,вушка, чують все!» - діти згинають вушка і відпускають їх. Повторити 10 разів.

А тепер приготуйте вказівний палець, витягніть руку і поставте між бровами над носом.

 Промасажуємо цю точку коловими рухами промовляючи «Прокидайся третє очко!» Виконуємо по 10 разів вліво – вправо. А тепер струсіть руками – скиньте все погане.

Зберіть пальці руки в купу, відшукайте внизу шиї ямку, покладіть туди пальці і промовляйте «Я вдихну, дихну, дихну!» промасажуємо її в один бік, потім в інший. Повторити 10 разів.

Зараз пограємось в гру «Сонячний зайчик».

Уявіть собі, як сонячний зайчик зазирнув вам в очі.

Заплющте їх. Зайчик побіг по личку – ніжно погладьте його долоньками. Ось він стрибнув на лоб, на носик, на ротик. Пропоную дітям ніжно  провести по названих частинах долоньками – погладжувати їх. Не злякайте промінчик. Погладжуємо голівку, шию, животик,ротик, ноги.

Ой, зайчик забрався за комірець – погладьте його там. Сонячний зайчик любить пестити діток. Ви подружилися з ним.

Розвивальні та дихальні вправи системи «хатка – йога» і комплексу «бебі – йога».

Ігри сонячного зайчика із метеликом і жабкою.

       Вправа «Метелик»

Вправа – стоячи на килимку, коліна зігнуті й максимально розведені, підошви складені, кисті рук з’єднані «у замок»,охоплюють ступні підтягують п’ятки до тулуба.

 

Уявіть себе метеликом, якмй сидить на квіточці: коліна – це крила. Викконуємо пружні погойдування, намагаючись сісти, торкаючись стегнами підлоги.

          Вправа «Купання жабки». Діти імітують плавання жабки у світлі сонячних променів.

 Вправа – стоячи, м’язи тіла розслаблені, коліна ледь зігнуті, руки вздовж тулуба.

Руки від грудей розходяться в сторони, кожна рука описує коло,  одночасно розправляємо ноги, виправляємо спину, витягуємо живіт, витягуємо шию і трохи піднімаємо на носочки. Повторити 4 – 5 раз.

       Вправа «А сани»

Вправа – сидячи на п’ятках, коліна розведені в сторони, долоні покласти на коліна, пальці широко розвести (як нігті у лева).

Широко відкрити рот – вдихніть.

Наша глотка напружена. Заричіть, як лев – видих. Так ричить лев.

Повторити 2 – 3 рази.

 

    Очищувальне дихання «Ха».

Вправа – о.с. руки опущені вниз.

Підняти руки над головою, зєднати долоні – вдихнути носом. Опустити руки вниз із різким нахилом тулуба, промовляючи «Ха» - видих через рот. Повторити 2 – 3 рази. Рухи нагадують рубання дров. Повідомляю дітей, що на видиху ми викинули з себе усю втому і хворобу.

   Комплекс гімнастичних вправ «бебі – йога».

Вправа – лежачи на килиму руки уздовж тулуба, долоні вниз, пальці трохи зігнуті, носочки трохи розведені.

Звучить музичний запис (1 хв.)

А тепер ми привітаємо сонечко – яскраве, золоте.

Вправа – стати на коліна, випрямити спину, голівку трішки підніміть, руки складіть разом. Дихайте рівно, глибоко.

Вдихніть. Прогніть спину, підніміть руки догори – вдих. Опустіть руки на підлогу – видих. Праву ногу назад – вдих. Підтягніть її – видих.

Ліву ногу назад – вдих. Підтягніть видих. Прогніть спину – ляжте на живіт. Підтягніть праву ногу – вдих. Ліву ногу підтягнути – видих

Прогніть спину – вдих – видих. Складіть руки долонями разом перед грудьми. Привітаємо сонечко. Скажіть усі разом: «Привіт, сонечку!». А тепер ляжте на спину, будемо глибоко дихати.

Звучить музичний запис (1хв.)

Вправа – сядьте, зігніть ноги, розведіть їх, покладіть коліна на підлогу, складіть руки долонями щільно на рівні грудей. Ви стали схожі на квітку лотос – білу, тендітну, струнку, ніжну.

 

Спину випрямте, голівку підніміть підборіддям догори. Рівно, глибоко дихайте, ніби насолоджуєтесь пахощами лотосу.

Вправа – ляжте на спину, розслабтеся, руки і ноги лежать вільно, дихайте чітко: вдих – видих, вдих – видих. Потягніться, вам захотілося позіхнути. 

Підіпріть себе руками у боки, піднімайте повільно ноги, намагайтеся стати на лопатки «берізка»

    А зараз зробимо колесо.

Станьте на руки і ноги, прогніть спину.

Ось яке колесо у нас вийшло.

 Впраава – лежачи на спині, руки і ноги витягнути, розслабитись. (Заплющте очі)

Вдихніть глибоко-глибоко…Видихніть. Повторити 3 рази.

Хочете бути рибками?

Ляжте на спину, випніть груди, закладіть руки на спину, прогніться.

Дихаємо рівно, глибоко, спокійно (зосереджено).

Ви – немов рибка у воді.

Тепер сядемо рівно, руки вгору – вдих, руки вниз – видих. Повторити 3 рази.

Дякуємо сонечку! Всі разом. «Дякуємо сонечку».

    Релаксація

Вправа «Ми проходили»

Вправа – лежачи на животі, лікті на підлозі перед головою.

Розслабити м’язи.

 Зігнути ноги, підняти стегна догори, розгойдувати ними в повітрі, як крокодил хвостом.

Ми крокодили, ляжемо на березі теплої річки. Нам гарно, весело, спокійно. (Вправа виконується під музику).

А зараз, діти, ви спробуйте відтворити хороший настрій у малюнку. Малювати будемо у незвичайним способом. Давайте розділимось на дві підгрупи. На закріплених на мольберті аркушах паперу, пропоную малювати долоньками.

 Діти набирають фарби, які їм найбільше подобаються і залишають відбиток долоні на аркуші паперу. Закінчивши роботу, вихованці розповідають, що вони відтворили в малюнку.

- Я дякую вам діти, за чудові малюнки, за радість, за враження від ваших робіт та за старанність, яку ви проявилм.

 А тепер пропоную продовжити ігри в розвивальних середовищах. (Діти прощаються і виходять).

 

 

 

Опрацьована література:

1.   «Система роботи з психічного та фізичного розвитку дитини», т.,2006р.

2.   «Дошкільне виховання» №1, 2007р., №4,2006р.  

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Природа

google

Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz