Меню сайту

Оцінка сайту
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 37

Форма входу

Св'ята

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Дошкільний навчальний заклад №2


П`ятниця, 26.04.2024, 06:35
Психолог ДНЗ №2 Марущинець Ганна Петрівна
                                                                     
 
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ-СЮРПРИЗУ З  РОЗВИТКУ ЛОГІКИ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

МЕТА*розвивати аналітичне сприймання,просторове уявлення,короткочасну память*вчити відтворювати
взаємне розташування предметів з опорою на цифри і літери,формувати кмітливість,розвивати доитливість інтелект.
МАТЕРІАЛ*цифри великі і маленькі,олівці прості,скринька з пазлами,пірамідки,малюнок феєрверку,
конверти з геометричними фігурами,малюнки з інопланетянами та їх планетами,картки з літерами і
цифрами,тарілочка з кружечками(6 шт.)та деревцями*тарілочка з силуутами місяця та сонця,зірочок.
                                             ХІД ЗАНЯТТЯ.
ПСИХОЛОГ:*Діти,подивіться,щось у нашій групі відбувалося незвичне,мабуть тут побували гості.
Вони залишили ось це.(демонструє іграшкове яйце).А давайте відкриємо це чарівне яєчко і подивимося,що
ж у ньому?Фв ньому є картинки з цифрами,які треба послідовно зєднати.Зєднавши  цифри,ви отримаєте
малюнок і дізнаєтеся хто ж тут побував.(Діти зєднують цифри від 1 до 10 і в них отримуються зірочки.
ПСИХОЛОГ*Отже в групі побували гості з неба-яскраві зірочки.вони нам принесли чарівну скриньку,
яка відчиняється тільки тоді,коли ми виконаємо всі завдання.Отже час чекатисюрприз.Але спочатку,щоб
добре ми впоралися з усіма завданнями,зробимо тренувальні вправи.
1.  ВПРАВА З ЦИФРАМИ.
(ВИХОВАТЕЛЬ ПОКАЗУЄ 4 ЦИФРИ,2-3 СЕК..ДІТИ ДИВЛЯТЬСЯ НА НИХ,ПОТІМ
ЦИФРИ ПРИБИРАЄ,,А ДІТИ ВІДТВОРЮЮТЬ ЦИФРОВИЙ РЯД ПО ПАМЯТІ.)
2."ФУЭРВЕРК".

На небі можна часто спостерігати незвичайні явища,схожі на наші феєрверки та салюти.
От і зірочки залишили нам малюнок такого феєрверку і хочуть ,щоб ви порахували скільки
 в ньому квадратів,трикутників,кружечки і зірочок.Ябуду називати фігуру,ви швиденько
рахуєте і піднімаєте цифри,яка відповідає цифрі,яка відповідає кількості цих фігур у феєрверку,
ПСИХОЛОГ*Тренувальні вправи ми закінчили,підготували свій мозок до праці.
                           1 ЗАВДАННЯ.ГРА"СКЛАДЕМО КАРТИНКУ".
Зірочки,діти,дуже хотіли щоб ви із місяця,сонечка,хмаринок та зірочок виклали незвичайну
картину.Для цього вони залишили картки,на який з лівої сторони є три літери(А,О,У),
а внизу цифри від 1 до 8,Слухайте уважно завдання і ви зрозумієте,де саме треба покласти
предметне зображення.
        1.Сонечко покладіть напроти літери А, над цифрою,яка знаходиться між 1 і 3
        2.Місяць покладіть напроти літери О,над цифрою,яка більше за цифру 7 на один.
        3.Зірочку покладіть напроти літери У.над цифрою,яка позначає кількість сонечок
на небі.
         4.Хмаринку покладіть напроти літери О,над цифрою,яка позначає кількість пальців
на одній руці.
        5.Ще одну зірочку покладіть напроти літери А, над цифрою, яка менша за цифру 7 на 1.
        6.Другу хмаринку покладіть напроти літери У,над цифрою,яка позначає кількість
кольорів у світлофора.
        7.І останню зірочку покладіть напроти літери У. над цифрою,яка менша за цифру 8 на 1.
          Ось і отрималась у нас чудова картинка.А давайте разом з вами придумаємо їй назву.
("Зоряне небо","Сонечко і  Місяць"."Всесвіт")
                                 2 ЗАВДАННЯ. ГРА."ШИФР".
        У ынопланетян немає цифр,вони ними не користтуються,проте дуже полюбляють рахувати.
Так ось у них всі цифри позначаються картинками.Ось сьогодні зірочки нам залишили космічні приклади.
А щоб розвязати їх ми будемо користуватися спеціальним шифром :сонечко=1,
зірочка=2,місяць=3. (Далі вихователь виставляє приклади,а діти повинні викласти із цифр приклад.
Знайти відповідь,користуючись шифром. Наприклад,Сонечко+зірочка=     1+2=3)
                                3 ЗАВДАННЯ.ГРА"ПОДОРОЖ ПЛАНЕТИ".
ПСИХОЛОГ:Діти ,а у Сонечка є сімя?Що ж це за сімя?Скільки всього планет у сімї Сонечка?
Чим відрізняються планети від зірок?Так планети весь час рухаються,а зірки ні.Ось і ми з вами
зараз на екранах побачимо одну з планет у різних місцях.
(Діти отримують аркуші паперу поділені на 9 квадратів).
ПСИХОЛОГ:Зараз,ми можемо спостерігати нашу планету у 4 квадраті зоряного неба.
Ось планета перемістилася праворуч на два квадрати.Потім вгору на 1 квадрат,потім ще
на 1-ліворуч,а тепер вниз на 2 квадрати.В якому квадраті зоряного неба опинилася планета?
                               4 ЗАВДАННЯ.ГРА"СКЛАДИ РАКЕТУ ЧИ МІСЯЦЕХІД".
ПСИХОЛОГ:Діти,на чому вперше люддина полетіла в космос?Аяк називають автоматичні
апарати,які досліджують Місяць?Ті діти,у яких конверт під номером 2-місяцехід.
(Після викладання можна запитати з яких саме геометричних фігур вони виклали предмети,
якого вони кольору,скільки фігур використано.)
                              5 ЗАВДАННЯ.ГРА"ПОСАДИМО ДЕРЕВО".
ПСИХОЛОГ:Ось послухайте маленьку історію.
Одного разу зібралися інопланетяни і вирішили засадити свої планети деревами.На самій
більшій планеті вони посадили 6 дерев,на трохи меншій-5 дерев,а скільки дерев вони посадили
на інших планетах?Увас є шість різних кружечків.Викладіть їх від найбільшого до найменшого.
Потім на найбільших поклаладіть 6 дерев,на трохи менший-5,а далі подумайте і викладіть самі.
                              6 ЗАВДАННЯ. ГРА"ЗНАЙДИ ПЛАНЕТУ".
ПСИХОЛОГ:Діти,подивіться,які цікаві і гарні малюнки принесли зірочки.На них намальовані
інопланетяни та їхні планети.Але не зрозуміло,хто ж саме з якої планети?Зараз за допомогою
олівця ви визначите з якої планети прилетів кожен з іноплпнетян.
ПСИХОЛОГ:Ось ми і виконали всі завдання,які принесли зірочки.Давайте відкриємо чарівну
скриньку і подивимося,що в ній.А в ній ми побачимо пазли,якщо їх зєднати разом,то можна побачити
 того,хто для нас це приготував.(Робота дітей з пазлами).
ПСИХОЛОГ:Так хто ж це?Так це-ГНОМ АСТРОНОМ.Подякуємо йому за цікаві ігри.

                      Поради психолога

 Компоненти структури шкільної зрілості

 

 Говорячи про психолого-педагогічну готовність до шкільного навчання мають на увазі:

 

 * Стан "зрілості" дитини, фізіологічна зрілість.

 * Емоційно - соціальну  достатність до складного процесу навчання.

 * Здатність витримати навчальне навантаження.

 * Достатній рівень розумового та вольового розвитку.

 * Володіння операціями мислення (аналіз, синтез, узагальнення, порівняння, абстрагування, конкретизація, класифікація, систематизація).

 

Структура компонентів складається з наступних блоків:

 1.Морфологічна зрілість  - рівень розвитку основних функціональних систем, хронічні захворювання

 

 *Фізіологічна готовність - стан здоров’я дитини, соматичний розвиток - вага, ріст, пропорції тіла, грудної клітини, спадкові порушення, травми, стан зору, хребта.

 * Фізичний розвиток - сформованість  дрібної й великої моторики, дозрівання мозкових структур,  рухова координація

 *Біологічна зрілість - психологічний вік не завжди збігається з фізичним, кількість постійних зубів, ступінь окостеніння кісті руки.

 

2. Психологічна готовність

 

 * Інтелектуальна зрілість - сформованість психічних функцій, світогляд.

 - мислення - наочно-образне, аналітичне, раціональні умовисновки.

 - сприймання - планомірність, розчленованість, диференційованість.

 - пам'ять - свідоме, цілеспрямоване запам’ятовування.

 - мовлення - усна та писемна мова, розуміння символів азбуки, читання.

 - уява - створює яскраві художні образи, втілює в малюнку, танцях , рухах.

 * Емоційна-вольова зрілість - ступінь навченості, ініціативність

 - рівень розвитку довільності - свідомо діяти, за правилом, за зразком

 - рівень тривожності - емоційна стійкість чи здатність до неврозу, вміє підкорити інтереси, відсутність імпульсивності, дратівливості , виснажливості, дріб'язковості.

 * Мотиваційна готовність - сформованість передумов навчальної діяльності, усвідомлена потреба у здатності знань і розвитку своїх здібностей, бажань ходити до школи.

 

3. Соціальна компетентність.

 

 * Соціальна зрілість - бажання знайти нову соціальну роль - позиція школяра, становлення до вчителя як до дорослого, який володіє знаннями.

 * Комунікативні навички - розвиток необхідних форм спілкування з однолітками, уміння встановити рівноправні стосунки, вибрати адекватну поведінку, звернутись по допомогу  і надати її, прилучитись до спільної діяльності, уникнути небажаного  спілкування, знайти де поступитися, коли захиститися.

 

Рекомендації батькам майбутніх першокласників.

* Поважайте дитину як особистість!

* Зберігайте доброзичливу емоційну атмосферу сім'ї.

* Розвивайте і підтримуйте інтерес дитини до навчання.

* Заохочуйте в успіхах, не акцентуйте увагу на невдачах у навчанні.

  * Не вимагайте за будь-яку ціну лише високих результатів та оцінок.

  * Пояснюйте, як важко отримувати нові знання і розвивати свої здібності.

    * Суворо дотримуйтесь розпорядку дня.

    * Переносьте на суботу перегляд телевізійних передач, комп'ютерні ігри (з метою обмеження часу перебування в статичній позі).

      * Здійснюйте у вихідні сімейні прогулянки на свіжому повітрі, виїзди на природу, по можливості організовуйте відвідування басейну.

      * Для мобілізації дитини нагадуйте правило тих, хто встигає:

             Кожен хай все робить сам, не чекає тат і мам

             Справою займається,не відволікається.



Адаптація


Ви вирішили віддати свою дитину до дошкільного закладу або в групу раннього віку. Утім, постає запитання: як сприйме дитина те, що мама, яка була завжди поруч, тепер з'являтиметься лише ввечері, а замість неї потрібно бути з вихователем та ще з десятком інших хлопчиків та дівчаток, кожен з яких також вимагає уваги.
Отже, відбувається адаптація, і що це таке?
Адаптація — це пристосування організму до нових обставин, а для дитини дошкільний заклад саме і є новим, ще невідомим простором, з новим оточенням, новими взаєминами. Адаптація включає широкий спектр індивідуальних реакцій, характер яких залежить від психофізіологічних і особистісних особливостей дитини, від сімейного ставлення, від умов перебування в дошкільному закладі.
І тому кожна дитина звикає до дошкільного закладу по-своєму.
Діти 2—3-х років відчувають страх перед незнайомими людьми і новими ситуаціями спілкування. Саме ці страхи і є однією з причин важкої адаптації дитини в групі. Відповідно дитина отримує стрес, і це призводить до того, що вона стає збудливою, плаксивою, частіше хворіє, позаяк це негативно впливає на захисні сили дитячого організму.
Для емоційно нерозвинутих дітей адаптація, навпаки, відбувається легше — у них нема сформованої прихильності до матері. Що більше розвинутий емоційний зв'язок з мамою, тим важче відбуватиметься адаптація. На жаль, не всі діти можуть витримати проблеми адаптації, і це може призвести до розвитку неврозу у дитини.
Якщо протягом року дитина не адаптувалася до дошкільного закладу, то це є сигналом для батьків. Отже, потрібно звернутися до фахівців.
Вельми важко звикають до дошкільного закладу єдині в сім’ї діти, особливо, ті, якими дуже опікуються, залежні від мами, ті, які звикли до постійної уваги, невпевнені в собі.
Гірше від усіх почуваються в дошкільному навчальному закладі діти з флегматичним темпераментом. Вони не встигають за темпом життя дошкільного закладу; не можуть швидко одягатися, збиратися на прогулянку, їсти. А якщо вихователь не розуміє проблем такої дитини і починає заставляти дитину щось робити скоріше, то стрес виявляється ще сильніше. У результаті дитина стає заторможеною і в'ялою, безучасною.
Якщо ви помітили, що у вашої дитини є проблеми з адаптацією, зверніться до вихователя якомога раніше і запитайте, як краще допомогти дитині подолати цей адаптаційний період. Запропонуйте вихователю звернути на дитину більше уваги.
Фактором, який ускладнює процес адаптації, можуть бути і конфлікти в сім’ї, не спілкування батьків. Діти з таких сімей ведуть себе невпевнено, нерішуче, багато хвилюються.
Якщо у дитини нервове захворювання, то віддавати її до дошкільного закладу потрібно не раніше від 3 років — дівчинку і 3,5 року — хлопчика.
Якщо єдина дитина в сім'ї часто хворіє, має страхи, то її входження в групу має бути поступовим. Спочатку її потрібно привести в дитсадок, ознайомити з груповою кімнатою, вихователем, дітьми; розглянути іграшки, викликати зацікавленість до довкілля; повернутися додому. Далі кілька днів можна приводити дитину у заклад і забирати до денного сну. Залежно від поведінки дитини час перебування можна збільшувати. Удома потрібно більше гратися з дитиною в рухливі, емоційні ігри, щоб дитина в закладі не почувала себе скутою, напружено, і якщо не розрядити цю напругу, вона може стати причиною розвитку неврозу.
Саме ви, батьки, маєте пам'ятати і знати, що від сформованості навичок адаптованої поведінки та самообслуговування залежить успішність перебування дитини у дошкільному закладі. Дитині легше буде адаптуватися в колективі, якщо вона знатиме не лише імена вихователів, але познайомиться з однією чи кількома дітьми з групи ще до приходу в групу. Маленька дитина має знати, в яких випадках їй варто звертатися за допомогою до дорослого. Усі ці знання дитина може здобути, спостерігаючи за іншими дітьми під час прогулянок, а також удома, у рольових іграх з батьками.
Велике значення мають розповіді батьків про дошкільний заклад. Не можна залякувати дитину тим, що в групі щось буде не так. Так само не можна і обіцяти дитині «райського» життя в дошкільному закладі. І те, і інше однаковою мірою погано. Бо такі розповіді не відповідають дійсності, з якою дитина стикнеться в дошкільній установі.
Поступово, ще до вступу до дитячого садка, дитину варто привчити до щоденних водних процедур. У період адаптації не потрібно починати загартування, а ось теплі ванночки щовечора допоможуть розслабитися та знімуть нервову напругу. Легенький масаж після ванни заспокоїть дитину перед сном.
Тривале перебування на свіжому повітрі та достатній час для самостійної рухової діяльності сприятимуть нормалізації нервово-психічного стану дитини. Батьки мають пам'ятати, що щеплення потрібно зробити заздалегідь, не пізніше, ніж за місяць до вступу дитини до дошкільного закладу.
Отже, лише у співпраці батьків і педагогів закладу можна полегшити період адаптації для дитини.



Заняття № 1

1.Ритуал привітання "Квітка розпускається"

Мета: створити відчуття єдності групи,зняття відчуття тривожності.

Час: 2-3 хв. Матеріали: музичний запис "Місячна соната" (Л.-В.Бетховен).

Опис проведення: діти стають у коло,беруться за руки та сходяться до центру.Коли починає звучати музика, діти імітують розпускання бутону квітки: піднімають догори руки, відходять від центру кола та трохи нахиляють тулуб назад.

2.Розминка "Кривий танець".

Мета:зняти напругу у членів групи,створити доброзичливу атмосферу та позитивний настрій: експерементування учасників з різними рухами та міжособистісними позиціями.

Час: 20-30 хв. Матеріали: музичні записи різних стилів.
Опис проведення.
Група шикується в ряд.Звучить музика і учасники починають рухатися,при цьому перший учасник стає ведучим і веде за собою інших, ніби петляючи по залу.В якості ведучого учасник групи спонтанно та вільно самовиражається, максимально використовуючи свій танцювально-експресивний репертуар.Всі члени групи слідують за ним, намагаючись повтторювати його рухи.Через деякий час перший учасник в кінець ряду - з'являється новий ведучий.І так,поки всі учасники не побудуть в ролі ведучого.
Питання для обговорення:
-Що ви відчували,коли були ведучим танцю?
-Що ви відчували, коли повторювали рухи інших ведучих?
-Коли вам було найбільш комфортно?

3.Танець "Познайомимось!"

Мета: напрацювати навички самопрезентації учсників: запуск інтерпретаційних механізмів у групі.
Час: 60 хв. Матеріали: музика вибирається учасниками.
Опис проведеня:
Група стає в коло.Один з учасників виходять в центр кола і танцює танець "Приємно познайомитись - це я!" Після закінчення, танцює наступний учасник.Так, поки всі не "познайомляться".
Питання для обговорення:
-Що відчували учасники - коли спостерігали і коли танцювали?
- Як в декількох словах можна охарактерезувати танець того чи іншого учасника групи?

4.Вправа "Танець-хоровод".

Мета:допомогти учасникам в актуалізації архетепічних переживань захищеності,співучасті ( танець в колі - найдревніша форма танцю):підвищити підвищити рівень групової зуртованості.

Час:15-20 хв. Матеріали:муз.запис - "Веселий хоровод" (І.Кишко)
Опис проведення.
Учасники стають в коло та беруться за руки.Звучить музика і учасники починають спонтанно рухатися,слідуючи ритму музики та своєму власному ритму, доповнюючи загальний танець своїми індивідуальними рухами.
5.Ритуал прощання "Квітка стуляє пелюстки"
Час: хв. Матеріали: та ж музика, що і на привітання.
Опис проведення:



Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Природа

google

Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz